wtorek, 13 grudnia 2022

Skuteczność leadów

Jeżeli już prowadzisz firmę, której przychody zależne są od liczby klientów i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż, możesz zwrócić się do firmy zewnętrznej, która pozyskuje leady sprzedażowe. Co to jest lead? Lead to dane kontaktowe i informacje na temat preferencji zakupowych pozyskane w drodze rozmowy o charakterze sprzedażowym. O ile ktoś pozyska dla ciebie leady, to oznacza, że przekaże ci dane klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani twoim produktem albo usługą.

Najczęściej pozyskiwanie klientów zleca się zewnętrznej firmie, która wykonuje masę połączeń telefonicznych i w ten sposób zdobywa dane klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi usługami. Lead to jeszcze nie sprzedaż, niemniej jednak odpowiedni początek. Fachowcy mówią, że przekucie 10% leadów na transakcj e sprzedażowe to dużo, dlatego warto zainwestować we współpracę z konkretnym call center, którego pracownicy pozyskają należycie na prawdę dużo leadów. Za współpracę z zewnętrzą firmą powinieneś zapłacić. Ceny za pozyskiwanie leadów są bardzo różnorodne. Nie masz też żadnej pewności jak bardzo zainteresowani są ludzie, do których kontakt otrzymałeś. Jak mówią praktycy, znacząca większość z nich nie skorzysta z oferty, ale pozyskiwanie leadów to i tak skuteczny sposób na generowanie sprzedaży. Zwykle za jednego leada powinieneś zapłacić między 20 a wręcz 350 pln. Na cenę wpływ ma kilka czynników, głównym jest produkt, który oferujesz. Jeśli to coś, co łatwo się sprzedaje, leady będą tanie. W przypadku towarów luksusowych jeden lead kosztuje znacznie więcej.
Źródło: telemarketing.
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz