Przepisy Unii Europejskiej zostały ostatnimi czasy bardzo zaostrzone, jeśli chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W przypadku samochodów zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, ważną rolę odgrywają filtry DPF.
Regeneracja DPF jest bardzo ważna nie tylko i wyłącznie dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, niemniej jednak także dla środowiska. Filtr DPF to zupełnie inaczej filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co powoduje, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeżeli już ten filtr nie działa poprawnie, samochód nie spełnia wymaganych prawem norm tożsamo działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji auta, ale kiedy auta z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają możliwości wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki aut nie osiągają stosownie wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał odpowiednio, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Stąd też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane przede wszystkim dla ludzi, którzy pokonują długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników samochodów jeżdżących na krótkich trasach, na przykład do pracy jedynie kilka kilometrów. W takiej okoliczności zdecydowanie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną lub gazem.
Polecamy: wypalanie fap.
0 komentarze:
Prześlij komentarz