niedziela, 3 czerwca 2018

Wstawianie nowego filtru DPF

Wstawianie nowego filtru DPF
Posiadacze pojazdów osobowych na ropę naftową są zobowiązani do wymienienia co kilka lat filtra cząsteczek stałych. To właśnie ten filtr jest odpowiedzialny za oczyszczanie ropy z toksycznych substancji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę waszego silnika. Demontaż filtrów DPF, a następnie kupienie filtra i jego zamontowanie jest na nieszczęście dość drogie, dlatego wielu kierowców zwleka  z wymianą filtra.



Jest to niestety bardzo głupie zachowanie, gdyż w ten sposób możecie doprowadzić do poważnej usterki waszego silnika. Koszt naprawienia silnika w samochodzie osobowym wyniesie was znacznie więcej, niż wstawienie nowego filtra. Zresztą w tej sytuacji wymiana filtra was nie ominie, więc za zwłokę możecie zapłacić nawet trzykrotnie więcej. Jeżeli zauważyliście czarny dym z rury wydechowej, to czas najwyższy zająć się wymianą filtra DPF w waszym samochodzie osobowym.

 Filtr cząstek stałych jest zasadniczym elementem instalacji pozwalającej na jazdę samochodem osobowym na ropę naftową zamiast paliwa. Ropa naftowa jest o sporo bardziej opłacalnym produktem, gdyż spala się wolniej. Użytkownicy samochodów na ropę naftową mogą więc de facto sporo zaoszczędzić swoich środków inwestycyjnych w skali roczne, niemniej jednak także miesięcznej. Nic zatem dziwnego, że znacząca większość osób decyduje się na to bardzo popularne rozwiązanie. Na nieszczęście istnieje również pewna skaza tego rozwiązania, czyli postępujące uszkodzenie waszego silnika. Żywotność samochody jeżdżącego na ropę naftową jest niestety o kilka lat mniejsza, niż w sytuacji jeżdżenia na benzynę.

Zobacz także: wypalanie filtrów dpf.

Share:

Related Posts:

0 komentarze:

Prześlij komentarz